veřejný závazek pečovatelské služby
Poslání
Charita Prostějov nabízí prostřednictvím pečovatelské služby pomoc pro setrvání v domácím prostředí seniorům, osobám s tělesným postižením a osobám s chronickým onemocněním starším 18 let na území města Prostějova a v blízkém okolí.
Služba je poskytována v domácnostech uživatelů nebo ambulantně na odloučeném pracovišti Pečovatelské služby ve Vřesovicích na základě písemné smlouvy. Při jejím poskytování klademe důraz na profesionální, individuální a vstřícný přístup k uživatelům. Naším cílem je umožnit uživatelům důstojně prožívat období nemoci a stáří a prodloužit co nejvíce jejich setrvání v domácím prostředí.
Cíle
Obecným cílem Pečovatelské služby je podpora, pomoc a péče při zachování přirozeného prostředí člověka tak, aby uživatelé mohli důstojně žít v okruhu svých blízkých a nemuseli být umisťováni do zařízení poskytujících pobytové služby.
Konkrétní cíle služby
- Poskytovat uživatelům pomoc při těch úkonech péče o vlastní osobu a domácnost, které vzhledem ke zhoršenému zdravotnímu stavu nejsou schopni provádět sami.
- V oblastech, v nichž jsou schopnosti uživatelů sníženy, je při provádění jednotlivých úkonů podporovat a posilovat tak zachování jejich soběstačnosti.
- Spolupracovat při zajištění péče s blízkými osobami uživatele.
- Zvýšit povědomí uživatelů a jejich rodinných příslušníků o možnostech řešení nepříznivé sociální situace.
Pro koho je PS určena?
Cílovou skupinu pečovatelské služby tvoří:
- Senioři se sníženou soběstačností,
- Osoby s tělesným postižením starší 18 let,
- Osoby s chronickým onemocněním starším 18 let.
Službu nejsme schopni poskytnout:
- Osobám s diagnózou akutního infekčního onemocnění,
- osobám s poruchou chování s agresivními projevy nebo jinými projevy, které ohrožují bezpečnost pracovníků,
- osobám, jejichž zdravotní stav vyžaduje umístění v zařízení zdravotní péče,
- osobám se smyslovým postižením,
- při plné kapacitě.
Zásady služby
- Respekt a úcta
- Odpovědnost
- Spolupráce
- Podpora nezávislého života
Principy služby
- PRINCIP ZACHOVÁNÍ DŮSTOJNOSTI
- PRINCIP DŮVĚRNOSTI
- PRINCIP PODPORY NEZÁVISLOSTI
- PRINCIP ROVNOCENNOSTI
- PRINCIP RESPEKTOVÁNÍ POTŘEB UŽIVATELE